Urbani ili gradski dio Travnika zahtjeva značajne infrastrukturne zahvate, radi zadovoljenja potreba građana, ali i ugleda Travnika kao turističke destinacije i administrativnog sjedišta KSB.

Izgradnja kružnog toka i mosta kod Vlade KSB i Mješovite srednje tehničke škole „Travnik“ je infrastrukturni projekt koji je već poznat i planiran, ali nije realiziran. Naime, s obzirom na frekventnost prometa neophodna je izgradnja kružnog toka iznad zgrade Vlade KSB, a ujedno, na istoj lokaciji uz taj kružni tok, treba izgraditi i novi most, prema Mješovitoj srednjoj tehničkoj školi „Travnik“. Ovim će se postići viša razina kvalitete i sigurnosti prometa u središtu grada, a most koji se nalazi između Općinskog suda Travnik i Vlade KSB, će postati pješački. Navedeni most je svakako potpuno neadekvatan za promet. Za financijski vrijedne projekte poput ovoga, općina svakako treba pronaći i dodatne izvore financiranja, prije svega na višim razinama vlasti u BiH.

Na Kalibunaru se postojeći semafori nisu pokazali kao savršen način rješavanja poteškoća u prometu. Često su zbog usporavanja prometa ne funkcioniraju, što onda otežava uključivanje na magistralnu cestu sa sporednih cesta (Meljanac, ostatak Kalibunara i sl.). Uglavnom, svjedoci smo negativnih posljedica na odvijanje i sigurnost prometa, u veoma naseljenom području našeg grada. Prema tome, neophodno je unaprijediti protočnost i sigurnost prometa na Kalibunaru izgradnjom kružnog toka. Općina Travnik mora naći adekvatan odgovor za konkretne svakodnevne prometne probleme, a ne ignorirati takvo stanje.

Travniku nedostaje parking prostora. Situacija je poboljšanja izgradnjom parkinga kod KŠC „Petar Barbarić“ i izgradnjom parkinga kod zgrade „Đerdan“, a i dodatno će se poboljšati izgradnjom parkinga kod hotela „Lipa“. Ipak, zbog naseljenosti i velike posjećenosti Travnika (administrativno sjedište kantona, turistički centar, prolazak magistralne ceste i sl.), neophodno je još dodatnih ili novih parking lokacija u gradu. Prije svega, riječ je o parkingu u ulici Aleja konzula, zbog izgradnje nekoliko zgrada i postojanja dva sveučilišta u neposrednoj blizini, ali i važnih drugih institucija (Sabor KSB, Ministarstvo unutarnjih poslova KSB i Tužiteljstvo KSB). Ova investicija je planirana, ali mora biti i okončana. Druga lokacija je podzemna garaža u užem centru grada.

Pogodne lokacije su ispod zelene pijace ili park kod općine, a konačnu odluku treba donijeti struka (inženjeri arhitekture, građevine, prometa i sl.). Podzemne garaže su odlično rješenje kako se ne bi narušavale i ovako oskudne javne zelene površine. Dakle, kako bi Travničani, a i oni drugi koji dolaze u Travnik, imali prostora za parking, neophodna je izgradnja još parkinga u Travniku. Ovo je ujedno i jedan od preduvjeta snažnijeg turističkog zamaha u gradskom području. Izvori financiranja, osim općine, mogu biti i druge razine vlasti ili putem modela javno-privatnog partnerstva.

Priča o izgradnji Trga književnosti u Travniku je stara već nekoliko godina. Gradskom području treba niz osvježenja, a jedan od načina je upravo izgradnja Trga književnosti na predviđenoj lokaciji (između crkve Sv. Ivana Krstitelja i JU „Gradska biblioteka“ Travnik). Lokacija je u centru grada gdje je doista poželjno novo uređenje, a izgradnjom Trga književnosti to se i ostvaruje na pravi način. Trg grada Lajpciga je jednim dijelom oštećen. Stoga su potrebni sanacija i redizajn trga, a što ne predstavlja veliko financijsko opterećenje. Riječ je o lokaciji koja je u centru grada, u neposrednoj blizini važnih institucija kao što su Općinski sud u Travniku, Kantonalna administrativna služba za mirovinsko i invalidsko osiguranje KSB, Ministarstvo gospodarstva KSB, Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva KSB i Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva, zaštite okoliša, povratka i stambenih poslova KSB, što znači kako je ovo vrlo posjećena lokacija, ne samo od strane Travničana, već i stanovnika drugih općina i gradova (zaposlenici u navedenim ustanovama, osobe koje dolaze iz različitih razloga u navedene ustanove itd.). Ova konstatacija će se dodatno potvrditi nakon otvaranja hotela „Lipa“, što se očekuje uskoro, a koji je u neposrednoj blizini.  Osim toga, trg nosi naziv po gradu partneru i to je već dovoljan razlog za pristojniji izgled.

U urbanom, ali i ruralnom dijelu Travnika, postoje mnogobrojne lokacije za izgradnju novih ili uređenje postojećih biciklističkih staza i šetališta. Također, moguće je i povezivanje gradskog i prigradskog, odnosno urbanog i ruralnog prostora, upravo putem biciklističkih staza i šetališta. U urbanom dijelu, pogodno područje za takav zahvat je uz rijeku Lašvu, ispod KŠC „Petar Barbarić“ i Osnovne muzičke škole „Travnik“, preko puta zgrada Zvijezda i ulice Erika Brandisa. Radi se o prirodnom ambijentu (rijeka Lašva i drveće), a ujedno bi se produljilo postojeće šetalište od KŠC „Petar Barbarić“ gdje je zasađen drvored. Druga pogodna lokacija je na Bašbunaru, uz predivan pogled na grad.

Ujedno, nastavkom sa izgradnjom biciklističke staze i šetališta od Aleje do Gospina vrila, moguće je povezivanje urbanog dijela grada (od početka Aleje kod kružnog toka) sa prigradskom područjem (Gospino Vrilo) koje uz nevjerojatnu prirodnu ljepotu, ima i izuzetan vjerski značaj. Čak i bez ulaganja u uređenje, ovom trasom već godinama šetaju mnogi Travničani. Izvan gradskog područja, u nizu naselja kao što su Pokrajčići, Prići ili Turbe, postoje lijepi prostori za šetališta. Na većini lokacija potrebna su uređenja prostora uz  postavljanje klupa, kanti za smeće, rasvjete, signalizacije i sl. te sadnje cvijeća, drveća i sl. U suradnji sa ekološkim udrugama i javnim komunalnim poduzećima sva navedena šetališta se mogu staviti u punu funkciju u vrlo kratkom vremenskom periodu.